Product portfolio

Wolf Oil

Smart Liquids is de dealer van Wolf Oil voor Limburg en Oost-Brabant. En ook op deze samenwerking zijn we meer dan trots. Hieronder vindt u meer informatie over dit merk en wat u ervan mag verwachten.

Moderne krachtige motoren hebben een nieuwe generatie smeermiddelen nodig die de kwaliteit van deze motoren kunnen behouden. Om dit effect te kunnen bereiken, introduceert Wolf een eigen technologie met maar liefst 20 actieve ingrediënten die samen een uniek MultiFactor Oil Serum-complex vormen. 

Wolf Olie heeft enkele voordelen die voor u interessant zijn, want Wolf Olie:

  • vergroot de brandstofbesparing;
  • versterkt de motorbescherming;
  • zorgt voor langere olieverversingsintervallen;
  • zorgt voor een lagere CO2-uitstoot.
  • houdt motoren schoon.

Het technologieplatform dat Wolf onlangs heeft ontwikkeld, kan worden vergeleken met een geavanceerd cosmetisch product. De complexe samenstellingen combineren onder andere antioxidanten, dispergeermiddelen en viscositeitsverbeteraars om een MultiFactor-serumcomplex te vormen.

Fuchs

Het Duitse merk Fuchs omvat meer dan 10.000 producten en services die alles te maken hebben met smeermiddelen. Wij gebruiken producten van Fuchs omdat deze fabrikant van smeermiddelen staat voor kwaliteit door middel van prestaties en duurzaamheid. En dat is precies waar wij ook voor staan. Wist u bijvoorbeeld dat Fuchs álle OEM's bezit en dat alle producten zijn getest én goedgekeurd door alle automerken?

Al meer dan 85 jaar ontwikkelt Fuchs smeermiddelen en bijbehorende producten. De producten van Fuchs zijn geschikt voor vrijwel alle sectoren. Sterker nog, voor de auto-industrie is het één van de belangrijkste smeermiddelenfabrikanten.

Fuchs maakt gebruik van de unieke XTL ®-technologie. Door deze innovatieve technologie komen motorolieën bij het starten van de motor gemakkelijker op alle belangrijke plekken. Zelfs onder zware omstandigheden! Zo biedt Fuchs betrouwbare bescherming terwijl u geniet van soepele startprocessen, minder slijtage en minder brandstofverbruik. Daarnaast verbruikt u ook minder olie, met dezelfde kwaliteit.

Naast dat Fuchs erg betrouwbaar is, biedt de Duitse fabrikant ook biologisch afbreekbare smeermiddelen én houdt zij zich veel bezig met duurzaamheid. Iets waar wij het bij Smart Liquids B.V.  helemaal mee eens zijn. Fuchs heeft vele oem-certificaten en 45% van de olie in de Duitse automerken die de fabriek verlaten is “first filled by Fuch’s”.


Diesel Brandstof EN590

MecXellent

De motivatie van onze klanten om voor MecXellent te opteren is heel gevarieerd. Maar één ding is zeker. Of het nu gaat om het verhogen van de productiviteit, het respecteren van het milieu of het besparen van kosten, MecXellent is in alle gevallen de oplossing om uw doelstellingen te behalen. Welke kiest u? 

MecXellent Diesel: premium EN590 kwaliteit

EN590 is de internationale normering voor dieselbrandstof. Dieselmotoren zijn ontworpen op basis van deze normering. Het gebruik van een brandstof die niet aan de EN590 voldoet kan leiden tot inefficiëntie (verlies van vermogen, hoog brandstofverbruik) en schade aan onderdelen van het brandstofsysteem. Tevens vervalt het emissie-certificaat tenzij deze ook is afgegeven op de normering van de alternatieve brandstof. Informeer bij gebruik van een brandstof die buiten de EN590-specificaties valt altijd bij uw fabrikant of deze brandstof geschikt is voor uw voer-, vaar- of werktuig. Dit om problemen en daaruit voortvloeiende (garantie-)claims te voorkomen.


MecXellent Diesel scoort op alle cruciale EN590-specificaties beter dan standaard EN590-diesel.

Alles weten over MecXellent? lees HIER ons kennis document

Mécatech  

is het merk waar de producten van SELD PRODUCTION bij horen. SELD PRODUCTION is al meer dan 35 jaar op de  markt, maar distribueert haar zeer betrouwbare producten sinds 2006 onder de naam Mécatech.

De betrouwbare producten van Mécatech zijn sinds 2005 ISO9001 gecertificeerd. Alle brandstofadditieven zijn                              samengesteld op basis van componenten die door grote oliemaatschappijen zijn goedgekeurd. Ze zijn gecertificeerd                  volgens strenge regelgeving.

Mécatech biedt een uitgebreid assortiment aan producten voor de betrouwbaarheid en optimalisatie van alle                                voertuigen, motoren en apparatuur. Dit maakt Mécatech voor ons een merk waar wij op kunnen bouwen.

HVO en GTL

Met de toenemende aandacht voor het milieu en de reductie van diverse uitlaatgassen, zijn oliemaatschappijen op zoek naar brandstoffen die aan deze eisen voldoen. Twee van deze nieuwe brandstoffen worden hier belicht en vergeleken: GTL (Gas-To-Liquid) en HVO-diesel (Hydrotreated Vegetable Oil). Beide zijn synthetische brandstoffen en bevatten geen onverzadigde moleculen zoals alkenen en aromaten.

GTL (Gas-to-liquid)

Gas-to-liquid wordt geproduceerd door het Fischer-Tropsch proces. In dit proces wordt aardgas omgezet in synthesegas, dat vervolgens wordt getransformeerd naar een vloeistof. De term 'Gas-to-liquid' is dus heel letterlijk. Shell heeft dit GTL-proces geadopteerd, verder ontwikkeld en is de drijvende kracht achter de GTL-brandstof.

HVO diesel (Hydrotreated Vegetable Oil)

Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) wordt geproduceerd via een proces dat lijkt op de Fischer-Tropsch-synthese. In dit geval wordt er uit biomassa nthesegas geproduceerd. Deze biomassa ondergaat eerst een vergassing. Vervolgens wordt het synthesegas omgezet in een vloeibare brandstof, een proces dat bekend staat als Biomass-to-Liquid (BtL).

Overeenkomsten GTL en HVO diesel

Beide producten ontstaan door een vergelijkbaar proces. Dit proces elimineert onverzadigde koolwaterstoffen uit de brandstof, waardoor deze veel schoner brandt dan reguliere diesel, zoals te zien is in onze video. Hierdoor worden minder schadelijke deeltjes uitgestoten, zoals fijnstof (PM), stikstofoxiden (NOx) en zwaveldeeltjes.


De verbranding van synthetische brandstoffen in de motor is identiek aan die van fossiele diesel, en het gebruik van HVO vereist geen aanpassingen aan de motor. Beide producten voldoen aan de EN15940-norm en zijn dunner dan fossiele diesel. Vanwege hun lagere dichtheid voldoen ze niet aan de EN590-norm. Het is daarom belangrijk om bij de fabrikant van uw apparatuur na te gaan of het gebruik van deze brandstof is toegestaan. We hebben een lijst samengesteld waarin staat waar HVO en GTL in ieder geval gebruikt mogen worden.


Verschillen GTL en HVO

Er zijn niet veel verschillen tussen GTL en HVO diesel; het voornaamste verschil ligt in de productie.


Beide brandstoffen leiden tot minder uitstoot van fijnstof, stikstof en zwavel. Omdat HVO diesel uit biomassa wordt geproduceerd, is er een lagere CO2-uitstoot tijdens het productieproces. Bij het gebruik van 100% HVO kan de CO2-besparing zelfs oplopen tot 89%. Dit voordeel is niet aanwezig bij GTL, dat uit aardgas wordt geproduceerd.


De verbranding van beide brandstoffen is identiek. Door de productie van Hydrotreated Vegetable Oil kunt u CO2-uitstoot besparen in vergelijking met fossiele diesel, waardoor uw bedrijf zich kan onderscheiden van GTL en fossiele diesel. Informeer uzelf en neem contact op voor meer informatie.




AdBlue

AdBlue is een middel waarmee voertuigen die diesel gebruiken schoner kunnen rijden. Daarnaast is AdBlue ook nog eens biologisch afbreekbaar. Een win win-winsituatie dus. 

AdBlue is een oplossing van ureum in gedemineraliseerd water en wordt geïnjecteerd in het uitlaatsysteem tussen de motor en de katalysator. Het is een heldere, niet giftige, veilige en hoogzuivere oplossing. De relatief eenvoudige mix levert een zeer rendabele brandstofbesparing op.

 Smart Liquids adviseert over de werking en het gebruik van AdBlue. Tevens leveren we AdBlue indien u dit nodig heeft -zelfs op het moment dat het écht nodig is en u uw voertuig niet meer kan starten vanwege een te laag AdBlue-peil. Eén telefoontje naar ons is genoeg om u weer vooruit te helpen. Letterlijk.

MecXellent Urea, oplossingsgericht de beste!

vermindert de oppervlaktespanning van ureum oplossingen voor een betere verstuiving.
verbetert de reactie in de SCR katalysator wat de Nox uitstoot vermindert.
gaat kristallisatie van ureum oplossingen tegen.
verzorgt een schoon en efficiënt werkend SCR-systeem.
Doordat het Adblue systeem efficiënter werkt zal er ook minder Adblue verbruik zijn.